Pages

13 Ocak 2013 Pazar

Örüntü Bloklar ( örüntü puzzle )



Evet uzun zamandır aklımda olan örüntü bloklardan geçenlerde edindim.Aslında bu örüntü blogların amacı çocuklara şekilleri öğretmek.Matematik dersinde kullanılıyor ama biz daha çok yapboz amaçlı kullanıyoruz.Eminim bu amaçla kullanan daha çoktur :))

Örüntü blokları yazan diğer arkadaşlarım : 

Örüntü bloklar için http://www.prekinders.com/pattern-blocks/ sitesini kullanabilirsiniz ama diğer arkadaşlarım gibi bizim aldığımız bloklarında boyutları uymadı bu sitedekilere. Ama örnek alınması için yinede ekledim adresi. Bilgisayarınıza indirebilir veya yazdırabilirsiniz. Ben bazı şekilleri kendi bloklarımıza göre yeniden çizdim. Sizde çizmek isterseniz tavsiye keçeli kalem ile çizmeyin. Kenarları çok kalın oldu.Hafif kaymalar oldu.Mümkün olan en ince kalem ile çizin. Hatta çizilen matlar lamine edilirse uzun soluklu bir oyuncak olur.Ama zaten aynı şekille uzun süre oynamazlar sanırım :)) 

Piyasada çok marka blok var. Bizim ki Hataş marka .Diğer arkadaşlar rubenis / yıldız markalarından edinmiş. İnternette 2 - 2.5 TL arası fiyatı var. Bende kırtasiyeden 2,5 TL ye aldım paketini. 2 pk aldım ama şekillerin zorluk seviyesi arttıkça yetmez sanırım. 2 pk daha almayı düşünüyorum. Özellikle renklerine göre çalışma yapılırsa parça yetmiyor. 

Gelelim oynama şekline.Biz biraz şekilleri yapıyoruz. Renklerine göre sınıflandırma yaptık , şekillere göre sınıflandırma yaptık , bunları yaparken tek işaret parmağımızla tutup kaydırarak yerinden kaldırmadan ayırmaya çalıştık. Oldukça iyi vakit geçirdi Evrim Arda . Bütün şekilleri öğrendi. Dik üçgen ile eşkenar üçgeni karıştırır diye düşünmüştüm ama beni yanılttı. Umarım daha güzel nice vakitler geçiririz oğlumla beraber . Kısacası biz beğendik tavsiye ederiz :)) 















5 yorum:

  1. cok hos benim oglum 3 yasinda ma kucuk oglum 9 aylik kucuk oglum buyudukce sizin blogunuzdan ve referans gosterdiginiz bloglardan cok faydalanicam ins.

    YanıtlaSil
  2. vaaay bu bloglardan almıştım ama stoklarımda tutuyordum ileride kullanırız diye :) bu süper fikri hemen deneyeceğim :) seviyorum ya blogger anneleri :)

    YanıtlaSil
  3. Birde yorum yazarken doğrulama kısmını kaldırırsanız daha iyi olur sanırım.Bir çok kiişi bu doğrulamadan dolayı mesaj yazmaktan kaçıyor :)) Ben dahil .Umarım yanlış anlamazsınız.Siz bilirsiniz ama yinede fikrimi söylemeden geçemedim :)) Çalışmalarınızda başarılar.Bu yorumu yayınlamasanızda olur. - üüüç ikiii biiir ateeeş

    Cevap. :))
    Nişanlım bilgisayar öğretmeni olduğundan bilgisayarla ilgili bir çok şeyi ondan öğrendim. Bana doğrulama kodlarının aslında bloglarımızı bir çok spamdan koruduğunu anlattı. Eğer bir gün blogunu açtığında 5 bin reklam içeren yorum bulursan onu temizlemek için çok uğraşırsın diyince daha fazla savunamadım doğrulama kodlarının saçma bir icat olduğunu. :) Eğer siteniz favori site olur yahut olmasına gerek yok sizi çekemeyen biri yorum olarak reklamını sayısız kere yüklerse sıkıntı çekersiniz diye varmış kodlar.. Bizi facebook üzerinden takip ederseniz daha kolay şekilde yorum yazabilirsiniz. Bu yorum yapmanızı kolaylaştıracak bir önerim sadece yoksa güzel soru ve önerilerinizi her zaman blogumda görmek isterim.
    İsterseniz sizde bu yorumumu yayınlamayın. :))
    Görüşmek üzere İnşallah. SEVGİLER :)

    YanıtlaSil
  4. :)) Doğrulama kodunuzu kaldırdığınız için direk yayınlandı bile..

    YanıtlaSil
  5. Evet ben hem doğrulama kodunu kaldırdım hemde yorumların onay verilerek yayınlamasını .Sanırım biraz fazla cesurum :))

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınızı bekliyoruz :))