Pages

2 Kasım 2012 Cuma

Evde Oyun Hamuru Yapımı

Eveett sonunda bu da oldu. Evde oyun hamuru yaptım. Oldukça da beğendim. Arkadaşımın çok sevimli bir kızı var ama bu sevimli kızın bir muzurluğu var. Oyun hamurlarını ağzına alıyor. Onun yüzünden abisi rahat rahat hamurla oynayamıyor evde :) Yapsak yapsak ne yapsak evde oyun hamuru yapsak. BU gece sıcağı sıcağına internetten tarif aldık ve yaptık . Oldumu peki ? Evet oldukça güzel oldu. Hatta tam soğumasını bile beklemeden kuzular geçti başına epey oyalandılar. Bizim ufaklık ta attı ağzına sürekli ama tuzlu olunca acı acı deyip durdu .Sanırım bir süre sonra bir kaç defa ağzına aldıktan sonra hevesi geçip ağzına almayı da bırakabilir. Çünkü ne kadar yapma kızım alma ağzına desekte fayda etmiyordu aksine daha cazip geliyordu ona. Umarım bundan sonra bırakır :)))
Fotoğraf nerde diyeceksiniz. O kadar hızlı oldu ki aklımıza bile gelmedi fotoğraf çekmek. Elimizde sadece kırmızı gıda boyamız olduğu için sadece kırmızı hamur yaptık ama diğer renklerden de yapmak için sözleştik. Artık o zaman çektiğim fotoğrafları eklerim .

Gelelim Tarife :
Bir çok siteye baktım internette . Genelde aynı tarif vardı .

1 bardak un
1 bardak su
1/2 bardak tuz
2 çorba kaşığı  tartar kremi (bunun yerine aynı miktar elma sirkesi kullandık)
2 çorba kaşığı sıvı yağ
Gıda boyası

Boya ve yağ hariç tüm malzemeleri karıştırıp en küçük ocağa koydum. Tahta kaşık ile karıştırarak pişirdim. Hamur olmaya başlayınca sıvı gıda boyasını kattım . Farklı renklerden yapacaksanız boyayı katmadan hemen önce ayırmayı unutmayın. Toz gıda boyanız varsa eğer çok az suda erittikten sonra kullanın.Sıvı boya daha güzel eşit  karışıyormuş nette yazan tariflere göre :) Sonra sıvı yağı ekledim. Zaten olmaya başlayınca anlıyorsunuz. O kadar çabuk oldu ki . Bu kadarlık malzeme rahat rahat 3-4 play-doh oyun hamuru kutusunu doldurur. Diğer renkleri de yapınca fotoğraf eklerim yapımına dair. Ama o kadar basit ve çabukki şaşıp kalacaksınız. Zevkli oyunlar dilerken play-doh 'nun kendi sitesinde vermiş olduğu renk paletini paylaşmak istiyorum. Sizde ana renkleri karıştırarark istediğiniz renkte oyun hamuru elde edebilirsiniz.


1 yorum:

  1. sayfanız çok güzel ve hoş tam benlik benimde oyun hamuru yiyen bir minik kızım var o yüzden eve alamıyordum bu tarif iyi olmuş bende yaparım artık ellerinize sağlık takibe aldım sizi bende beklerim bloguma :)http://petek22baran14.blogspot.com/2012/11/bebislere-kislik-botlar-geliyorr.html

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınızı bekliyoruz :))