Pages

2 Kasım 2012 Cuma

Bir Plastik Kapak Neler Yapar ?

              

Mavi plastik kapakların geri dönüşümde toplanarak yürüme engelli vatandaşlarımız için akülü sandalye ye dönüştüğünü bilmeyen yoktur sanırım. Evet umursamayarak çöpe attığımız binlerce kapak doğada bozulmayarak binlerce yıl kalabiliyor. Her kapak için ayrı ayrı  5000 sene hesaplarsak durumun vehametini siz düşünün artık. Neyseki eskiye oranla geri dönüşüme önem veren kişi sayısında epey artma var. Kendi adıma konuşursam uzun süredir çöpümü ayrıştırıyorum. Suyu tasarruflu kullanmaya çalışıyorum. Çöpleri ayrıştırıyorum ama kapakları akülü (tekerlekli) sandalye yardımı için toplayan marketlere veriyorum. 
Bu kapak toplama işin hepimiz biliyoruz sanırım .Ama bilinmeyen bişey var. Sadece mavi kapaklar toplanmıyor. Diğer tüm kapaklarıda biriktirebiliriz. Bunu bende yeni öğrendim .Çevremde bir çok arkadaşım sadece mavi kapakların sandalye alımı için toplandığını söylüyordu. Ben tüm kapaklarımı ayırırdım ama sadece mavi kapakları sandalye içi bırakırdım ilgili yerlere. Gerçi diğerlerini de doğaya terk etmezdim onlarıda geri dönüşüme gönderirdim ama haliyle bu sandalye yardımcı için epey az kapak çıkması demekti. Bugün TOFD un sitesinde gördüm .Diğer kapakları da sandalye alımı için toplayabilirmişiz. Bunu bilmeyen çok olduğu için ben de buraya yazmak istedim. Demekki bundan sonra çok daha fazla kapak toplayabiliriz.Konu ile ilgili TOFD 'in sitesindeki  paragraf  : "İçtiğiniz su şişesinin ya da damacanasının, zeytinyağınızın, meşrubatınızın kapağını atmayarak sizler de engelli vatandaşlarımızın özgür kılınmasına yardımcı olabilirsiniz. "
Bunları direk ulaştırmak ta çok kolaymış . İsterseniz ki ben şimdiye kadar öyle yapıyordum. Zincir marketlerin kapısındaki kapak kutularına atabilirsiniz. Yada 30 kg ya kadar  olan kapaklarınızı PTT Kargo ile 5,00 TL ödeyerek TOFD 'ne gönderebilirsiniz. Evet kaç kg olursa olsun 5,00 TL . 
"Tüm Türkiye'den plastik kapak gönderileri için PTT Kargo ile yapmış olduğumuz anlaşma ile TOFD adresini ya da müşteri numaramız olan 801231382 kodunu vererek 30 KG'a kadar 5 TL ücret ile gerçekleştirebilirsiniz. "
Konu ile ayrıntılı bilgiye ve kapak toplama merkezlerinin listesine ulaşmak için TOFD sitesine bakabilirsiniz. 

Unutmayalım hepimiz birer engelli adayıyız. Ben bundan sonra kapak toplamaya daha çok önem vereceğim ve sadece mavi kapakların değil tüm kapakların toplanabileceğini elimden geldiğince çevreme yaymaya çalışacağım . 1 kapak bile bir çok iş yapabilir bunu unutmayın. Sağlıklı engelsiz günler dilerim . . . 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınızı bekliyoruz :))