Pages

30 Ağustos 2012 Perşembe

ELC İngilizce Alfabe Kartları ve İngilizce Öğretme Üzerine

ELC nin ingilizce Alfabe Kartlarından bahsetmek istiyorum biraz. Bu kartları Arda 1.5 yaşındayken falan aldık. Yeni konuşmaya başladığı zamanlarda .Ufak ufak konuşmaya çalışıyordu.2 yaşına kadar pek konuşmadı ama .Net konuşmasına rağmen 2.5 yaşına kadar pek konuşkan bi çocuk değildi.Daha çok benimle iletişim kuruyor ve konuşuyordu.Ben de annesi olduğum için tüm ihtiyaçlarını biliyor ve o leb demeden anladığım için sanırım konuşmasını teşvik edecek durum oluşmadı. Bu duruma pek takılmadık aslında.Burada bir bilgi paylaşayım. İnanıp inanmamak uygulayıp uygulamamak size kalmış tabi. İnternetten okuduğum genel bir bilgi bahsedeceğim. Konuşması geciktiyse çocuğunuzun onu konuşmaya teşvik etmek için dediklerini anlamıyormuş gibi yapın. Fazla zorlamadan tabiyki.İşaret ile gösterdiklerini anlamamış gibi yapın diyor uzmanlar.Mesela oyuncak arabasını mı istiyor ? Hangi oyuncağını istiyorsun canım ? deyin ve siz bol bol konuşun diyor uzmanlar :) Ben değilim o :))
Konuyu dağıtmadan kartlara geçelim. İşte Arda ya o dönemlerde aldım ben kartları . Kartlar ingilizce olmasına rağmen biz her zamanki gibi önceleri türkçe olarak kullandık. Daha sonra 2 yaşından sonra ingilizce olarak kullanmaya başladık. Bir çok ingilizce kelime öğrendi oğlum bunlardan. Tabiyki amacım öncelikli olarak dil öğretmek değil eğlenmesini sağlamak. Arda kağıt kalemle kartlarla oynamayı seven bir çocuk .Bu kartlarıda çok seviyor . Hala çıkarır getirir. " anne incilijce kaytlarımı getiyebilimiyim " der

Burada bir nokta dikkatimi çekti yabancı dil eğitiminde. Şimdilerde revaçta olan çocuğa farkında olmadan dil öğretme sistemi var.Mesela elma ver değil apple ver verdiğinde elmayı verdiğin için teşekkür ederim gibi. Her iki ismi de beraber eş anlamlı gibi kullanma gibi bişey. Bunun işe yaramayacığını düşünüyordum eskiden ve hiç kalkışmamıştım. Ama şimdi şimdi farkediyorum ki aslında işe yarıyor. Çocuğa kelimeleri ilk öğrenirken hatta bebeklik döneminde öğretirken bu şekilde öğretmek daha çok işe yarayacak gibi.Neden derseniz Arda önce türkçesini öğrendiği kelimelerin ingilizcelerini daha geç öğrendi. Hiç bilmediği ingilizcesini ve türkçesini beraber öğrendiği kelimeleri ise çok daha kolay öğrendi ve unutmadı, karıştırmadı. Mesela bizde kraliçe olmadığı için bu kelime haznemizde yoktu. İlk defa bu ELC nin kartları ile çalışırken karşımıza çıktı. Queen ve kraliçe yi beraber öğrendi ve kesinlikle unutmadı .Karıştırmadı . Aynı şekilde yel değirmeni ve yoyo ve aklıma gelmeyen bir kaç kelime daha var. İngilizce öğrenmeye ara verdiğimiz dönemlerde bazı kelimeleri unuttu tekrar hatırladı karıştırdı vs ama bu daha önce tanışmadığı kelimeleri hiç unutmadı. Bu noktada bu sistem Arda tarafından onaylanmış oldu. Bu sistemin adını işleyişini vs bilmem ama bu gidişle öğreneceğim :)
Kartlarımız aşağıda. ELC marka. Türkiyede Mothercare Mağazalarında satılıyor. A4 ün yarısı boyutunda.Kalın oldukça sağlam kartlar. Biz beğendik hala severek kullanıyoruz. Boyutunun büyük olması oğlumun daha çok zevk almasını sağladı.Kendisi dağıtıyor seçiyor topluyor ...Aynı sistemle  aynı boyutlarda kartonlara türkçe alfabeyi de hazırlamayı düşünüyorum ilerki zamanlarda.




Evrim Arda'nın Kitapları 34-38

Kiatplarımıza serilerle devam :) Şimdiki seri yine Kuzey Yayınlarından Şıp Şıp Çıkartmalı Boyamalar. 6 kitaplık bir seri. Ben kitapları farklı zamanlarda aldım denk geldikçe .Ama Kuzey Yayınlarının kendi intermet sitelerinde toplu olarak alınca epey uyguna geliyor fiyatı . 6 kitap 10,62 TL . BURADAN inceleyip satın alabilirsiniz. Diğer kitap satış sitelerinden daha uygun gibi geldi bana.

BU kitaptada yine kullanılan kelimelerin ingilizceleri verilmiş. Henüz ingilizcelerine geçmedik ama boyamalarını çok sevdik. Eline hangisi denk gelirse alıyor boyuyor Evrim Arda. Kitaptaki çıkartmalar çok güzel.Yerleri renkli gölgelerle belirlenmiş ve çıkartma numaraları yazıyor üzerinde. Çıkartmalar kitapların ortasında ayrı sayfalarda bulunuyor. Benim oğlum henüz çıkartma sevmiyor ama eminim sevdiği zaman bunlar onun için epey oyalayıcı olacak. Eğer çıkartma yapıştırmayı seven bir çocuğunuz varsa tavsiye ederim. Kuzey yayınlarının kitaplarını bu yüzden seviyorum çok amaçlı. Hem boyama , hem çıkartma ,hem ingilizce kelimeler ,hemde nesneler üzerine konuşma yapabiliyoruz.  2.5 yaşına kadar benim okuduğum kitapları seven oğlum şimdilerde bu tarz kitapları seviyor. Üzerinde konuşmayı anlatmayı seviyor.Mesela " bu sayfada bir aile var anne ,bak bu anne , bu baba ,bu çocuk ,beraber otuyorlar ,mısır yiyorlar ,acaba ne konuşuyorlar " gibi anlatıyorda anlatıyor sonra bana kendince sorular soruyor. Bende onun küçük aklını karıştırmamak için kısaca yanıtlar veriyorum.







Evrim Arda 'nın Kitapları 31-33

Kitaplarımızı yazmaya devam ediyoruz. Sıradaki kitaplarımızda bir seri .Kuzey yayınlarından Şıp Şıp  İlk Kelimelerim seti .Bu kitaplarımızıda alalı çok oldu.önceleri kelime haznesini geliştirmek amacıyla nesleri okuyordum Arda 'ya .1,5 yaş civarı almıştım çünkü. O zamanlar sadece türkçelerini okuyorduk.Bu kitaplardan bir çok nesne öğrendi.İsimlerini söyledi.Konuşmasına destek oldu. Şimdilerde ise kelimelerin ingilizcelerinden faydalanmaya başladık. Evrim Arda da birçok çocuk gibi etkileşimli üzerinde yorum yapabileceği kitapları seviyor. Mesela kitapta çekici var. Anlatıyor işte "Anne bu çekici.Bozuk arabaları kaldırıyor ,tamirciye götürüyor" diye ... Her sabah kahvaltıdan sonra ve akşam yemeğinden sonra kendince bi kitap seçip geliyor okuyoruz.Daha doğrusu konuşuyoruz :) İşte kitaplarımız.




Kitapları edinmek isterseniz Kuzey Yayınlarının kendi sayfasına % 40 indirimde. 3 adet kitap 5,31 TL  BURADAN inceleyip satın alabilirsiniz. 

22 Ağustos 2012 Çarşamba

Ev yapımı Hafıza Kartları

Bu kartları yaptığımda Arda daha 1.5 yaşında bile değildi.Önceleri hayvanları tanıyıp seslerini öğretmede kullandıysamda sonraları amacına uygun oynadık oğluşumla. Önceleri açık olarak hayvanları buldu sonra eşini bulmayı öğrendi .En sonda ters kapatarak hafıza oyunu şeklinde oynadık bitirdik :)
Yapımı çok basit :
İnternnetten indirdiğim resimleri 2 şer tane olmak üzere yazıcıdan çıkardıktan sonra poşet dosyayı 4 e böldüm .Her bir hayvanı poşet ile kapladım.Tabi karton koymayı ihmal etmedim kırılmasın diye. Koli bantı yardımı ile tüm hayvanları poşet dosya ile kapladıktan sonra kartlarımız oyuna hazırdı. Biraz büyük boyutta hazırladım kidikkat çekici olsun. En çok oynadığı kartların bu olduğunu söylebilirim. Ama dayanıklı olduğu için bozulmadılar. Hatta şimdilerde minik bir tatlı kız oynuyor onlarla . Sizde oldukça basit olan bu yöntemle evde kartlar hazırlayabilirsiniz.


EKLEME : Sizde hayvan resimlerini yazdırmak isterseniz BURADA  paylaştım . Buradan yazdırabilirsiniz toplu olarak .








Baba ile kitap seçmece

Evrim Arda genel kanının aksine babasına daha düşkün bir çocuk. Sanırım babasının ona benden daha iyi davranmasının sonucu bu .Ben genelde söylediğimden dönmem kolay kolay ama babası Arda ya karşı daha esnek .Buda ona + puan kazandırıyor tabiyki :) Özellikle ev dışında beni hiç aramayan bi çocuk oğlum (babası ile sadece) Bu durumda baba oğul onlara bol bol gezmek bana da fotoğraflamak düşüyor.
Aşağıdaki resimler beraber kitap seçerken çektiğim resimler. Arda kitapçıda vakit geçirmeyi çok seviyor.Hepsine bakıyor bakıyor onu değiştiriyor başka bakıyor. D&R da epey güzel vakit geçirebiliyor mesela.















Evrim Arda 'nın Kitapları 1-30

Çok uzun zamandır kitaplarımızı yazmak istiyordum bende .Kısmet bugüne imiş. İLk olarak bir kitap serisinden başlamak istedim. Bu seri Timaş Yayınları'ndan Mini Masallar kitap serisi.Uzun zaman önce almış olduğum kitaplar.Hatta ilk aldıklarımdan diyebilirim .Denk geldikçe de hala alırım. Hatta her daim çantamda bulunur bir kaç tanesi. Yanına gittiğim ufaklıklara hediye etmeyi de çok severim bu kitaplardan. Fiyatı çok uygun. Tanesi 1 TL den bir çok kitapçıda bulunabiliyor. Hatta kitapyurdu.com da 0.75 gibi komik bir rakama. Fiyatına bakıpta kötüdür sanmayın ama. Oldukça başarılı buldum ben. Bol ve canlı resimli kitaplar. Boyutları küçük bu sebepten her zaman çantanız küçük olsa bile bir kaç tane alabilirsiniz yanınıza. Bizim Evrim Arda küçükken bile yaptığımız 1 saatlik antalya yolculuklarında kurtarıcımız oluyordu. Hikayelerin uzunluğu yeterli .Çok kısa değil. Her kitapta farklı bir konu ele alınıyor. Mesela bir kitapta yardımlaşmanın önemini anlatırken diğerinde düzenli olmayı anlatıyor. Her kitabın sonunda da eğlenelim öğrenelim köşesi var. Ben kitapları çok beğendim.Hatta hepsini önce kendim okudum diyebilirim :)) Saklanmaya da değer bir kitap serisi. Okumayı yeni öğrenen çocuklar içinde iyi bir yardımcı olabilir kitaplar. Seri 30 kitaptan oluşuyor. Kitap hakkında daha da ayrıntılı bilgi isterseniz : BURADA





Bu resimleri de sonradan  gördüm ekledim. Ekim 2011 de çekilmişler. Elinde mini masallarla EVrim Arda:)


13 Ağustos 2012 Pazartesi

İlk Sinema Deneyimi 22.07.2012

Uzun zamandır sinemaya götürsemmi Arda 'yı , yoksa daha erkenmi dye düşünüyordum. Ama piyasada animasyon filmler oldukça çoğalmışken hadi artık deneyelim dedik. Bizim oğlan yüksek sesten gürültüden korkan bi tip :) Tereddütümüz bu yüzdendi.Sonunda Magadascar 3 e gitmeye karar verdik. Korktuğumuz gibi geçmedi. Ramazan nedeniyle mi bilmiyorum çok tenha idi sinema.10 kişi yoktu sanırım. Bu yüzden Evrim Arda nın yüksek sesle gülmesi filmin yarısını koltuğun tepesinde kah ayakta kah babasının kucağında izlemesi sorun olmadı. Bu arada film ücretlerine değinmeden geçemeyeceğim. Çocuk bileti yetişkinlere göre sadece 1 TL indirimli idi.Bence bunuda yapmasınlar da en azından öğrenci indirimi diye bir şey olmasın. YEtişkin biletlerine 12 şer TL verdik. Filmi babasının kucağında izleyen 3 yaşında çocuk için 11 TL ödedik.40 tanede koltuk alsak Evrim Arda babasının kucağında izleyecekti zaten filmi :))
Gelelim filme. Evrim Arda karakterleri tanıdığı için sıkılmadı. Zaten filmin 1 ve 2 sini izlemiştik evde.Hele 1. filmi çevir çevir izleriz. 3. film güzeldi ama sinemadaki gürültülü ortamdan bende hoşlandığım için evde olsa daha çok beğenirdim sanırım. Boyutun büyük olması ses sistemi vs bendeki o rahatsızlığı gideremiyor maalesef . Birde üstüne klimalar çok açılınca bitse de gitsek moduna girdim ben :) Resmen donduk :) Ama her şeye rağmen sorunsuz atlatıldı ilk deneyim .Mutluyum .Mutlusun . Mutlu .
Sinema çıkışı eğlencede ihmal edilmedi tabiykii :))

















Arda ismine özel bebek ninnisi

Daha Evrim Arda minicik bir bebekken kendi sesim çok kötü olduğundan onun için internetten ninniler indirmiştim. Bu indirme günlerinde bebeğinizin ismine özel ninni reklamı ile bir site bulmuştum. Siteye girip bebeğinizin ismini aratıyorsunuz. Varsa eğer (çocuğunuzun ismi çok kullanılan bir isimse eğer çıkıyor) indirebiliyorsunuz. Gerçi daha sonra bu site kapandı sanırım .Bulamadığından yakınan arkadaşlarımı çok duydum .Belki bu günlerde alternatifleri çoğalmıştır ama bizim ihtiyacımız olmadığı için aramadık. Şimdi yazının konusuna gelirsek uzatmadan o günlerde kaydettiğim arda isimli ninniyi bugün bilgisayarımı format için yedeklerken buldum :) Duygulanmadım desem yalan olur. Ve başka site bulunmazsa bile en azından ismi arda olan bebeler için anneleri indirebilsin diye buraya ekleme kararı aldım. Gerçi ninni çok güzel isme özel olmasada dinlenebilir aslında :) Ninnileri şarkıcı Meyra söylemiş.Telif hakkı olup olmadığını bilmiyorum ama yinede ekliycem.Sonuçta daha önce umumi dağıtılıyordu .Tüm bebişlere tatlı huzurlu uykular diliyorum .Ninnimiz şu adreste :)) İNDİRMEK İÇİN TIKLA (link güncellenmiştir.)

Ayrıca bu ninniyi indirdiğim zamanlarda meşhur yabancı ninni hush little baby ninnisinide indirmişim. Onu da ekledim.Benim oğlum seviyordu sanıyorum onu da :)) Belki sizin bebeğinizde sever :)
Onu da indirmek için buraya tıklayın .