Pages

21 Nisan 2012 Cumartesi

Seramik hamurundan çıkan oyun

Pişirilmeyen seramik hamurundan icat ettiğimiz bir oyun. Aslında hamurun tarifi aklımda idi ama bu postu yazmam epey gecikince unuttum :) Tutkal ve nişasta konulan tarifti. Hatırladığım kadarıyla 1 ölçü un , 1 ölçü nişasta , 1 ölçü su , 1 ölçü tutkal .Bu hamuru hazırladım. Oyun hamurunun kalıplarından küçük şekiller çıkardım.Ama hemen sıkıldım büyüklü küçüklü toplar yaptım. Boncu olsun dye ortalarını kürdanla deldim.Kurumaya bıraktım .Tam olarak kuruması 3 günü buldu.Havalar yağmurlu idi sanırım o yüzden. Daha sonra verdim eline Arda'nın boyaması için. Hala bitmedi arada aklımıza geldikçe çıkartır boyarız bir kaç tane :) Bir daha ki sefere daha fazla hamur ile değişik büyük şekiller yapmayı düşünüyorum.Ev falan yapıp kapısını pencerisini ayrı renklere boyamasını isteyeceğim Arda'dan . Kafamda yapmayı planladığım o kadar çok şey varki (bu da onlardan birisi) ama maalesef vakitsizlikten yapamıyorum. Belki önümüzdeki kışa Arda hala kreşe gitmiyor olursa evde bol bol hamur işi yaparız :) Resimler herşeyi anlatıyor ama hamur yapımında takıldığınız bir yer olursa seve seve yardımcı olurum. Gerçi oldukça basit ben yapabildiysem herkes yapar o derece yani :)







2 yorum:

  1. Çok güzel olmuş,harika ve uzun soluklu bir oyun..Bize de lazım.

    YanıtlaSil
  2. O kadar basitki yapması elifcim.Mutlaka denemelisin.Uzun süre oyalanıyor başında Evrim Arda :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınızı bekliyoruz :))