Pages

13 Nisan 2012 Cuma

24 - 30. aylar içerisinde yapabildiklerimiz , söylediklerimiz

Yorganın altına girip saklandım bekledim.Annem napıyon oğlum deyince sakliniyom dedim. Annem de buldumm yaptı bana .Oynadık bu sabah :)

 S: oğlum senin adın ne ? C: Ayda S: Kaç yaşındasın? C: ikki (elle beş göstererek) S:baban ne iş yapıyo ? C: cicek satiyoo :)
S: annen ne iş yapıyo ? Cevap :?? (tabi annesi bilmiyoki ne iş yapıyo oğlu bilsin :))

Babasının aldığı susamsız çubuk krakeri sepetten alıp"baba ben bunu ittemiyom" diyerek raftaki yerine koydu.Akabinde susamlu çubuk kraker alarak "itte bunu ittiyom ben baba" diyerek sepetine attı .

Bu sabah ağlayarak kalktı.Anne bayrak gittiiii gittti bayrak gittii diye diye ağladı.

Oğlum köpek nerde yatar ?Küpek kulubeçinde anne.Horoz nerede yatar ? kümestemi ? Hayıy anne horoz kulubeçinde yatar :))

 Annee kuubiye (kurabiye) isttiyom dedi ama evde kurabiye olmayınca annesi eline mısır gevreği paketi tutuşturdu. 2 tur gevrekle dolaştı geldi: annee bunu tabaa koy dedi :) Oğlum büyüyor sanırım

Islak mendil kutusunu trenmiş gibi yapıp cuf cuf sürdü.Bu aralar miş muş oyunlarımız başladı Evet evet kesin büyüyor oğlum :))

Bugün ilk defa annesi havuçlu tarçınlı kek yaptı bayılarak yedi oğluşu da :)

Bugün yataktan düştü :( elmacık kemiğinin üzeri gözüne yakın bir yerden epey kötü oldu .yüzüldü kanadı morardı :( anne aciyo diye gezdi epey

Bugün evin içindeki tüm oyuncakları yerlere saçtı.sinirden benim evraklara gelene kadar tuttum kendimi.ama sonra dayanamadım.bağırdım.üzüldüm sonrada.ne yapmam lazım bilmiyorum böyle sinirli anlarında.

Benim ona bağırmama rağmen küsmedi bana :( bana kurabiye getirdi anne al senin olsun dedi şimdi .daha kötü oldum :((

 ilk kez hayali bir oyuncakla oynadı : avcunda balon tutuyormuş gibi anne bak bayon hop attım hoop tuttum diye oynadı sabah sabah :0

o düşünce ben ağlamasın diye hep güldüğüm için ben düşünce de o bana kahkalarla güldü :((

Arabada boyun yastığını takınca : Anne aşyan ooduum ben dedi :)

 anne sana kızdım .neden oğlum ? beni eve getirdin !

İlk kez kendi kendine saklambaç oynadı :)

Kendi korsan kılıcının pili bitince bana gelip "anne al çenin oyçun "deyip benimkiyle değiştirdi :)

İlk ingilizce kelimelerini söyledi. baç (bus ) otobüs epil (apple) elma

e: Anne bak reçim bitti.B: Aferin oğlum ne çizdin .e: buyut çiizdim . b: başka ne çizdin . e : ayaç çiizdim.

Ne zaman bir soru karşısında ve karar vermesi gereken bir durum olduğunda sesli olarak hıımm diyor :)

İlk kez kendi kendine şarkı söyledi.küçük kurba küçük kurba kuyrun nerde ? biz nerde diye sorunca kendi totosunu gösteriyor kuyyuk buydaa :)

Takılmadan "şu birikintişi" dedi :)

"anne ay bu at çenin atın oyşun " 7 kelimeli cümleyi tek nefeste söyledi.

İlk kez annesi olmadan apartmanın bahçesine arkadaşlarıyla oynamaya çıktı :)

 4 yaşındaki kuzeniyle araba kumandası için kavga etti.Çalışmayan bir kumanda verdik ama 2 bastı anladı çalışmadığını yıktı ortalığı alana  kadar :(

Verdiğim her kalemi bunu sevmiyom bunu istemiyom diye diye geri çevirdi.Sabah sabah bir kaleme bile bu kadar uğraşmak çok yoruyor beni :((

Anne biraz sonra parka gidelim mi ?zaman kavramlarını yavaş yavaş öğreniyor :)

bitcim anne , bitcim baba deyip deyip geziyo sabahtan beri :)

"anne bu ses ne ? " dışarıdan gelen araba sesine kulak kabarttı . Artık tüm seslere karşı duyarlı .Bir çocuğunu tahmin edebiliyor.

sadece 1 kere uyanılan bir geceden sonra neşesi yerinde.güzelce kahvaltısını yaptı oyun oynuyor.mucize gibi

ne yapıyorsun oğlum ? =bişey yapmıyom anne ,hiç bişey yapmıyom .bu aralar bunlara taktı ne dersen aynı cevap

ilk kez kendi kendine soyundu.sonra üşüyünce "anne beni giydir yütten " diye peşimde dolanıyor şu an :)

2 gündür sihirli değnek değdi.güzelce uyuyor yemeğini yiyor oyuncaklarını topuyor .neşesi yerinde.şoktayım.inşallah hep böyle gider.

 töbe bismillah.tutulmuş kalmış gibi yürüyor .noldu çocuğa diye korktum koştum.oğlum noldu ? "robot oldum anne" yüreğim ağzıma geldi valla.

pc nin başından annesini kaldırmaya çalışıyor şu an "anne kak sen ben otucam. ama anne ben otucam""anne yüttenn"

"anne kaye çizdimm,anne üççen çizdim" "anne buda yıddız ""anne bak çen anne anne gör çenn"habire konuşuyor.

 ""anne benim uukum gedii."

raptiye aldı mantar panodan ""anne bak bu diken"" dedi :)

Annesi aslan takliti yapınca arda "anne sen asyan oolma sen konuşş konuş" o kadar kötü yaptım demekki :P

"anne ben derç yapiyom " bi yandan çiziyor bi yandan "bu kayee, bu üççen , bu daiye " anlatıyor.sanırım geometri ödevi vardı :)

Mikado çubuklarıyla oynamaya bayılıyor.oğlum beraber oynayalımmı.o 2 kşi oynanıyor."hayıy anne beaberr oynamicaz,ben keedimm oyniyom "

anne ben pattel boya yapmiyom, çulu boya yapiyom.

baba ben bunu bimiyoom bu nee ?

anne bu renk kıımıcıı , anne bu renk havii , anne bu renk çayı , anne bu renk yeçill ....... çenesine vurdu bizim oğlanın bugün

07 uçlu kalemin ucunu 1 parmak çıkartıyo (ne gerek varsa) kırmadan yazmaya çalışıyor,yazıyorda :0

milupa gece çayını "ben abi oldum kavee içiyom" diye diye içti :))

Oyuncaklarına kızarken "seni varya " "sana kızıyorum bak" diye kızıyor.annesinden duyduklarını söylüyor :(((

Kendisine teşekkür eden annesine "bişey değil anne" dedi :)

Ben:oğlum üçgenin iç açıları toplamı kaç yapar? arda: "yüjşekşen yapay anne "

hiç karışmadım : kendi başına 1 kase anne yoğurdunu dökmeden yedi,tabağını mutfağa götürdü koydu,ellerini ağzını yıkadı kuruladı.büyüyor :))

Bakkaldan aldığı topitop şekerin parasını kendisi ödedi

İlk bahşişini aldı :çiçek alışverişi yapan bir bayana önüne gelen ilk çiçeği kaptığı gibi götürüp verdi.Alışveriş sonunda 5 TL bahşiş aldı.

Düşünüp bulduğu sorunun cevabını söyleyince ardından :) "işte bu kadar" dedi.

Yerine koymadığı kitabını yana yakıla aradı .İnşallah bundan sonra yerine koymayı akıl eder

Uyku tulumunu hiç yardımsız kendisi çıkardı .Fermuarınıda açarak.

 Yapamadığı beceremediği bir şey olduğunda "anne gel çen bana güster " diyor :)

32 yaşındaki annesinin ilk defa yaptığı patates püresini beğendi :) "mmıımmm cok güjel omuş anne"

an itibariyle : arabalarıyla konuşuyor ."akşama görüşürüz.akşama buraya gelin ."

"anne ben incilizje kaytlarımla oynucam" bu ara çok hevesli elinden düşürmüyor.bilince "biiidimm"diye seviniyor :)

Annesinin yaptığı espriyi beğenmeyen küçük bey "o kadarda komik değil anne" dedi :)

oynadığımız tren raylarını tek başına söküp kutusuna koyup odasındaki yerine götürüp koydu :)

yere sırt üstü yatıp dizlerinin üzerine yastığını koyarak dengede tutmaya çalışıyor.terazi burcu işte :P

atlarıyla canlandırma yapıp konuşturan annesine "anne atlar konuşmaz"

Yemek yemediği için oyun kuran atlara yemek yediren annesine "anne atlar yemek yemez ot yerler"

"Anne ben hayvanlar kitabımı çok seviyorum"

 "anne ben at oldum ,babam kowboy oldu sen de köpek ol " :) redkit izleteyim mi ben çocuğa :D

"uçak inişe geçiyorrrrrrr işte uçak indiii" elindeki elbise askılarını uçak yapmış.yarım saattir takılıyor kendi kendine :)

Buzdolabını açtı onun için yaptığım tatlıyı aldı dolabı kapattı,geldi odada yedi.Kalanını yine götürdü buzdolabına koydu.Kapattı geldi :)) bana eyvallahı yok artık. Haber vermeyi ihmal etmiyor ama :)" anne buşdolabına koyydum"

"anne lego zamanı geldi " "anne maşal okuma zamanı geldii"" Herşeyin bir zamanı var dimi ama :)

"anne hava karardı .bulutlar geldi güneş gitti "

"anne ben eve gihmek istemiyoyum. ben ayabaya binmek istiyoyum.babama gihmek istiyoyum"

muz yiyen annesine "anne maymunlar muz severler " dedi.Annesi :"annelerde sever oğlum muz" deyince "elbette severler" dedi :)

 Oğlum ben yedireyimmi diyen annesine :"sen yedirme ben kendi başıma yicem "dedi an itibariyle :)

 Artık di-li geçmiş zaman ile miş-li geçmiş zamanı yerinde kullanabiliyor.

 mastar eklerini yerinde kullanabiliyor

ben - sen - o - biz - onlar ekleriyle yerinde kullanabiliyor.  ama siz yok henüz :D

An itibariyle :komşudan ses gelince "anne çekiç vuruyor galiba teyzee "dedi :)

Bir poşet içerinde 8 tane yumurtayı kırmadan 3 kat taşıdı.eve getirdi :)

Annesini mutfakta her gördüğünde "anne bana ne yapiyon" diyor :)

Aklına yeniden gelmiş.Soruyor : "anne üççenin toplamı kaç yapiyor " Ben : kaç yapıyor oğlum ? Arda " yüjsekşen yapiyoy anne" (Üçgenin iç açıları toplamını hatırlıyor )

"anne kayenin toplami kaç yapiyoy : " Kaç yapıyor oğlum : " üç yüj ahtmış yapiyoy anne"  (karenin iç açılarını toplamını söylüyor )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınızı bekliyoruz :))