Pages

29 Mart 2012 Perşembe

Hoşgeldn 2.5 güle 2 :))

Uzun zamandır bu günü bekliyordum. Allahım bana da şu 2.5 yaş yazısını yazmayı nasip etti ya çok şükür. Yarım yaşın bu hasretle bekleneceğini hiç tahmin etmezdim. Takiii oğlum 2 yaşına girene kadar. 29 Eylül 2009 sabahından  2 yaşına kadar beni hiç üzmeyen oğlum 2 yaş sendromu denen meretin etkisiyle değişti huysuz mızmız bir çocuk olmuştu.Memnun olmaz bişeyleri beğenmez ne dersen önce hayır diyen bir çocuk olmuştu. Neyseki 3 yaşında sular duruluyormuş. Bu yolda da 2.5 yaş önemli bir basamakmış :) çok şükür 2.5 yaşına günler kala bize bir sihirli değnek değdi. Herşey kendiliğinden iyiye gitmeye başladı. 10 gün kala ayakta sallanmayı bıraktık. Bu bizim için bir milat oldu.Dile kolay 30 aydır ayakta sallanıyordu bu çocuk.Bir kere başarısız bir denemem oldu onun dışında hep nasıl istiyorsa nasıl mutlu olacaksa öyle yatsın öyle uyusun diye diye bugünlere geldik.Geç gelen dişlerimizin verdiği huzursuzlukla beraber ara ara uyandığında nasıl geri uyuyacağını bilmeyen bir çocuk haline geldi Evrim Arda. Haliyle gece uyanmaları artmaya başladı. 2 yaşını geçmiş bir çocuk gecede hala en 4-5 defa uyanırmı bu bana mantıklı gelmiyordu.O yüzden mutlaka çözmeliydik ve çözdük çok şükür.Bu konuyu aslında önceki postlarda yazmıştım ama benim için önemli bir konu olduğu için istemeden de olsa değindim yine. Çok şükür ummuduğumdan da kolay çözüldü. Hem yeni dişler çıktı hem de yeni düzene alıştı oğluşum geceleri hiç uyanmamaya yada 1 defa uyanmaya başladı. Onda da sütünü içip hemen geri uyuyabiliyor kendisi. Çok şükür bu günleri gördüm. Onun dışında yemesi düzelmeye başladı. Tabağındakileri bitirmese bile her zaman çoğunu yiyor. İçeçek tüketimi son gaz devam ediyor tabiyki. Günde 3 litreye yakın sıvı tüketiyor.Yaz geliyor korkarım bu miktar daha da artacak. Olsun sağlıklı olsunda :) Çok şükürki sık hasta olan bir çocuk değil .Bu kışın başında olmuştu birde kışın sonuda oldu maalesef. Ama şükür ikisinide antibiyotik almadan atlattık. Kendini çabuk toparlayabiliyor. Bugün itibariyle kilosu : 12.70 kg (normalden az olsada buna da şükür diyorum) Bugün itibariyle boyu :   91-92   cm .Bu da ortalamaya yakın  sayılır. Deddiğim gibi sağlıklı osunda geri önemli değil. Bunun dışında 2.5 yaşa dair not düşmek istediğim o kadar çok şey varki buraya sığmaz :) Ama genel olarak 2.5 bize geldi hoş geldi güzellikler getirdi. Daha ılımlı bir çocuk , tabağını kendi kaldıran sofra kurmaya yardım eden. bol bol konuşan güzel bir tükçe kullanan tatlı bir oğlan getirdi .Darısı tüm 2 yaş annelerinin başına. 2.5 hakikaten dönüm noktasıymış. Allahım inşallah nice buçuklu yaşlarına sevinmeyi nasip eder :)

1 yorum:

  1. nice nice yaşlara ne güzel bir yazı olmuş öptük sizi

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınızı bekliyoruz :))